W jakich sytuacjach pomagamy:

Zespół nie wykorzystuje potencjału płynącego z różnorodności. Konflikty, różnice zdań nie budują dojrzałości zespołu, osłabiają realizację celów.

Jest potrzeba budowania synergii, współpracy opartej na wspólnych wartościach i wizji.

Rozproszony zespół ma potrzebę zbudowania dobrych fundamentów, reguł i zastosowania skutecznych narzędzi do codziennej współpracy.

W obliczu częstych zmian zespół potrzebuje wypracować „gen zwinności”.

Zakres wsparcia:

Budowanie współpracy w zespole

Efekty naszych szkoleń i warsztatów:
  • Budowanie kultury feedbacku.
  • Zwiększenie zaufania w zespole.
  • Wzrost energii do realizacji wspólnej wizji, celów.
  • Wdrożenie nawyków i rutyn budujących dojrzały zespół.
Zakres merytoryczny:
  • Wspólna wizja i cele w zespole, budowanie świadomości współzależności, współodpowiedzialności.
  • Świadome budowanie Pozytywnych i Produktywnych zespołów.
  • Budowanie zaufania w zespole
    (od zaufania do zaangażowania w wyniki – w oparciu o Piramidę Lencnioniego).
  • Zrozumienie różnorodności i rozwinięcie umiejętności komunikacji w różnorodnym zespole.
  • Konstruktywna praca z konfliktami, różnicą zdań w zespole, praca w oparciu o budujący feedabck.
  • Rutyny, normy, nawyki budujące funkcjonalną kulturę zespołu.

Zespół budowany w oparciu o „Kolory”

Efekty szkoleń i warsztatów:
  • Zrozumienie własnego stylu komunikacji w oparciu o narzędzia typu Insights, Extended Disc, Kolory 4Results i wpływu stylu na zespół.
  • Zbudowanie świadomości wartości płynących z różnorodności kolorystycznej dla poszczególnych członków zespołu i całego zespołu.
  • Rozwój umiejętności „dogadywania się”, uzgadniania, podejmowania decyzji, konfrontowania się przy różnych stylach komunikacji.
  • Dobre wykorzystanie potencjałów, talentów, ról zespołowych.
Zakres merytoryczny:
  • Czym są Kolory i jaką mają wartości w zespole.
  • Instrukcja obsługi poszczególnych Kolorów – klucze komunikacyjne.
  • Mechanizmy synergii we współpracy podobnych i różnych Kolorów.
  • Rozwój umiejętności komunikacji w Kolorach, unikania Toksyn komunikacyjnych charakterystycznych dla różnych stylów Kolorów.
  • Zespół świadomie zbudowany w oparciu o Kolory.

Teamcoaching

Efekty procesu:
  • Zbudowanie dojrzałego zespołu.
  • Zespół wie, jak budować i powracać do stanu wysokiej Pozytywności i Produktywności.
  • Zespół ma wypracowane rutyny, zasady i nawyki współodpowiedzialności, angażowania się w osiąganie rezultatów i budowanie relacji, współpracy dobrej komunikacji.
Proces teamcoachingu: 
  • Ustalenie efektów i celów procesu teamcoachingowego z szefem zespołu (opcjonalnie z HRBP, przełożonym lidera zespołu). 
  • Spotkania 4-6 h (w zależności od liczebności zespołu) – cykl 4-7 sesji teamcoachingowych.
  • Ostatnie spotkanie ma charakter kontraktu zespołowego – jest to ustalenie, jak po zakończonym procesie chcemy dalej się rozwijać, budować współpracę, osiągać cele. 
  • Po każdej sesji proponujemy podsumowanie sesji i uzgodnienie kolejnego kroku (szef zespołu, HRBP, coach).
  • Każde spotkanie kończy się uzgodnieniem ustaleń, działań, zmian. 
  • Podczas procesu używamy narzędzi diagnostycznych, modeli rozwoju zespołu, współpracy i komunikacji np.: Pozytywność – Produktywność, Test Lencioniego, Toksyny Komunikacyjne, Model Kolorów – uczestnicy otrzymują te narzędzia w takiej formie, aby były łatwe do codziennego korzystania (np. remindery, aplikacje).

Budowanie zwinnych zespołów

Efekty szkoleń:
  • Budowanie kultury klientocentrycznej, każdy członek zespołu wie, jak każdego dnia swoimi działaniami wpływa na satysfakcję klienta.
  • Wzmacnianie zaufania tak by decyzje zapadały szybko, aby zespół był gotowy na próby i szybkie wyciąganie wniosków, korygowanie swojej pracy.
  • Wdrożenie kilku rutyn zwiększających zdolność zespołu do szybkiego budowania wysokiej Pozytywności i Produktywności, mimo zmieniających się warunków.
Zakres merytoryczny: 
  • Jak w zespole krok po kroku wdrażać kulturę skoncentrowaną na kliencie.
  • Jak zarządzać wizualizacją efektów pracy każdego członka zespołu.
  • Jakie rutyny zespołowe tworzą zwinne środowisko pracy.
  • Jak poprzez retro budować zaufanie i pozytywność.
  • Jak tworzyć kulturę szybkiego wyciągania wniosków, uczenia się i wdrażania przetestowanych rozwiązań.

Zarządzanie zespołem rozproszonym

Efekty – szkolenie „zespoły rozproszone / zespoły wirtualne”:
  • Określone cele i zasady współpracy, które pomagają w rozproszonych zespołach utrzymać wspólny kierunek i energię.
  • Zdefiniowane wartości i wynikające z nich rutyny, zachowania, które pomagają zespołowi utrzymywać wysoką Pozytywność i Produktywność przy minimalnym kontakcie pomiędzy członkami zespołu i liderem.
  • Uzgodnione role i sposoby monitorowania efektów pracy.
Zakres merytoryczny: 
  • Jak przy dominującym kontakcie zdalnym tworzyć warunki zarówno do wymiany informacji, dzielenia się doświadczeniami jak i budowania relacji, utrzymywania dobrej współpracy.
  • Jak w sposób zdalny weryfikować poziom Pozytywności i Produktywności zespołowej oraz dokonywać korekt we współpracy zespołu rozproszonego.
  • Jak w zwinny sposób określać zmieniające się zakresy prac, role, odpowiedzialności.
  • Jak budować elementy miękkie związane z zaufaniem: reagowaniem na konflikty, niedomówienia, błędy oraz brak przewidywalności (czasy VUCA, zmieniające się oczekiwania klienta itd.).
  • Jak w sposób zdalny prowadzić dyskusje, podejmować decyzje, uzgadniać wspólne stanowisko.

Nasi Klienci:

NASZE DOŚWIADCZENIE

    Etiam magna arcu, ullamcorper ut pulvinar et, ornare sit amet ligula. Aliquam vitae bibendum lorem. Cras id dui lectus. Pellentesque nec felis tristique urna lacinia sollicitudin ac ac ex. Maecenas mattis faucibus condimentum. Curabitur imperdiet felis at est posuere bibendum. Sed quis nulla tellus.

    ADDRESS

    63739 street lorem ipsum City, Country

    PHONE

    +12 (0) 345 678 9

    EMAIL

    info@company.com

    Koszyk