Patrycjusz Skakuj

Konsultant / Trener/ Interim Manager (B2B i B2C)

Jestem praktykiem biznesu i trenerem zarządzania, menedżerem i coachem. Specjalizuję się w sprzedaży i obsłudze klienta w rynku B2B i B2C, zarządzaniu zespołami Sales Forces, zarządzaniu zmianą, negocjacjach biznesowych. Kładę duży nacisk na wykorzystanie doświadczenia zawodowego podczas szkoleń, coachingu i mentoringu oraz szybkie zastosowanie nowych umiejętności i postaw w codziennej pracy, m. in. w treningu on the job. Pomagam firmom wdrażać strategie sprzedażowe i organizacyjne, głównie w działach sprzedaży.
Posiadam ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w biznesie, zarządzaniu i sprzedaży. Zajmowałem stanowiska od Przedstawiciela Handlowego, Key Account Managera, Regionalnego Kierownika Sprzedaży, Dyrektora Oddziału po Dyrektora Sprzedaży w branży FMCG. Budowałem rynki i zarządzałem relacjami z klientami – od drobnych przedsiębiorców, poprzez hurtownie i lokalne sieci handlowe do dużych koncernów. Wdrażałem systemy organizacyjne oraz standaryzowałem pracę działów. Skutecznie przeprowadziłem ujednolicenie pracy działów po fuzji. Tworzyłem i wdrażałem systemy wynagradzania, systemy motywacyjne i jakościowe, zarządzałem przez cele. Swoje podejście do zespołów opieram na realizacji celów, zadań, jakości pracy, ciągłym rozwoju i sprostaniu wyzwaniom.

Jestem absolwentem Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz Podyplomowego Studium Menedżerskiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Pracowałem przy projektach realizowanych m.in. dla: PDO, Bazarnik, PGNiG S.A., Fresh World, Mokate, Poczty Polskiej, Reso Europa Service, Mölnlycke Health Care Polska, LOVO, Plum, Pronar, AC, Samasz, MAG Dystrybucja, NSZZ „SOLIDARNOŚĆ”, ARiMR, Hochland, Trodat, Nestle Waters, AW Narzędzia – Makita, Eden Springs, Toolco, Aqua Tech, Arsenal, Cynkomet, Scandica, Biacomex (Ford, Seat, Biuro Podróży), EUROCASH S.A., ZDZ Białystok, PKS S.A., Lechaa Consulting, Constans Group, Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie.