Ekspansja na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Analiza potencjału i strategia rozwoju dla Twojego biznesu.

Dla kogo?

Dla właścicieli firm nastawionych na rozwój na rynkach CEE, dla osób zarządzających sprzedażą międzynarodową, dla country managerów firm międzynarodowych którzy stoją przed wyzwaniami na rynkach CEE.

 Korzyści:
  • Nabycie umiejętności budowania planów rozwoju strategicznego na rynkach CEE;
  • Poznanie różnych kultur i mentalności biznesowych, zrozumienie różnicy między Czechami a Słowakami oraz tego, że Ukraińcy nie są Rosjanami;
  • Rozwój, ale w sposób zrównoważony, przy umiejętnym zarządzaniu ryzykiem.
Program /wybrane tematy/:

1. Audyt i badania rynków – narzędzia i metody;
2. Badanie potencjału rozwoju na rynkach CEE;
3. Jak zbudować strategię rozwoju na rynkach CEE?
4. Zarządzanie ryzykiem – w zakresie należności, utraty rynków?
5. Samemu czy z Kimś – odwieczny dylemat na rynkach CEE – czy otwierać biura i przedstawicielstwa czy budować strategię rozwoju z Partnerem zagranicznym/Dystrybutorem?
6. Uwarunkowania prawne, kulturowe, polityczne i mentalne w rozwoju na rynkach CEE;7.Procesy inwestycyjne w krajach CEE – jak budować fabryki, magazyny, samemu czy outsourcing, co w których krajach jest korzystniejsze;|
8. Outsourcing w krajach CEE – dlaczego na Ukrainie czy w Rosji lepiej mieć zewnętrzną księgowość i logistykę, a w Czechach korzystniej jest to robić samemu;
9. Marketing w krajach CEE – jak zarządzać produktem, co jest skuteczne, jaka komunikacja jest efektywna, budowanie marki.

 Czas:

Szkolenie trwa 2 dni. W trakcie szkolenia przewidujemy przerwy kawowe oraz lunche. Po pierwszym dniu szkolenia zapraszamy na „kolację z inspiracją” /w cenie szkolenia/.

Cena szkolenia: 3490 zł (netto) przy wpłacie 30 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia, przy późniejszej wpłacie 3900 zł (netto). Dla drugiej zgłaszanej osoby rabat 5%, dla każdej kolejnej zgłaszanej osoby rabat 10%. Szkolenie odbędzie się Warszawie w centrum konferencyjnym. Dokładny adres miejsca szkolenia zostanie przesłany uczestnikom na 2 tygodnie przed szkoleniem.

Mateusz Sagan

Trener / Konsultant Doradztwa Strategicznego i Lider Zmian / Interim Manager


Absolwent University of Central Lancashire w Preston, UK (MBA) i Politechniki Radomskiej (Marketing i Zarządzanie). Doświadczony Lider i Menedżer, specjalizujący się w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w zarządzaniu strategicznym i budowaniu organizacji w różnych krajach i kulturach oraz we wdrażaniu zmian ukierunkowanych na poprawę wyniku i zmian w pracy zespołów.

Doświadczenie – prawie 15 lat na stanowiskach dyrektora sprzedaży międzynarodowej, country managera w różnych krajach w spółkach grupy Esselte Leitz, kilka lat jako Prezes Zarządu szwajcarskiej spółki giełdowej Biella-Neher Holding AG i jej oddziału w Polsce. W ciągu swojej kariery zawodowej rozwijał nowe rynki exportowe (kraje EU, Ukraina, Rosja), uruchomiał przedstawicielstwa w Niemczech, w Holandii, w Austrii. Organizował i brał udział w międzynarodowych targach branżowych (Frankfurt, Dusseldorf, Paryż, Kijów). Odpowiedzialny za otwarcie, zbudowanie od podstaw i zarządzanie oddziałem na Ukrainie, w tym pełna operacja logistyczna, sprzedaż i marketing, budżetowanie, raportowanie oraz pełna odpowiedzialność za wynik P&L, wspierał również organizację w Rosji w zakresie systemów sprzedaży i pracy z zespołem. W swej karierze zarządzał polskimi i regionalnymi oddziałami Grupy Biella, przeprowadził również restrukturyzację oddziałów w regionie, zarządzał rynkami exportowymi. Przez ponad 7 lat mieszkał i pracował na Ukrainie (Kijów) i w Rosji (Moskwa).

Specjalizuje się w zakresie zarządzania strategicznego oraz zarządzania zmianą, rozwoju sprzedaży, budowaniu organizacji sprzedażowych w różnych krajach Central Eastern Europe, wdrażania systemów zarządzania poprzez cele i wyniki.

Prowadził projekty dla: Biella-Neher Holding AG, Esselte Leitz, Black Red White S.A., Oknostyl, Resta S.A.

Zapraszamy do kontaktu 

 

kontakt