Dlaczego niektóre dobre firmy stają się doskonałe?
Izabela Starnawska, Członek Zarządu i Współwłaściciel 4Results, certyfikowany trener Shingo. Jak powstają doskonałe firm...
Model Shingo nie jest ani nowym dodatkowym programem, ani kolejną inicjatywą do wdrożenia w firmie. Przeciwnie – wprowadza on Kluczowe Zasady Shingo, które powinny opierać się na dotychczas wdrożonych systemach oraz poprzez rozwój stosownych działań dążących do idealnych rezultatów i doskonałości operacyjnej. Niezależnie od tego, czy cele organizacji mają charakter finansowy, czy może bardziej altruistyczny, wszyscy liderzy koncentrują się na realizacji określonych celów – wzroście sprzedaży, podwyższaniu zwrotu z inwestycji, zmniejszeniu rotacji pracowników, skróceniu czasu realizacji zamówień itd. Organizacje projektują systemy z zamiarem osiągnięcia konkretnych wyników oraz wybierają narzędzia mające wspierać te systemy. W momencie, kiedy nie udaje się osiągnąć pożądanych rezultatów, organizacje często próbują ulepszyć lub zmodyfikować obecne systemy i wdrożyć nowe narzędzia w nadziei na osiągnięcie celów firmy.
pojedynczy element, przedmiot mający na celu realizację określonego zadania, metoda, sposób na wykonanie czegoś (np. mapa strumienia wartości VSM, pomysł na doskonalenie, plan projektu, nagroda czy newsletter dla komunikacji)
sieć ściśle ze sobą współzależnych komponentów służących realizacji określonego celu (np. realizacja planu produkcji, doskonalenie przepływu jednej sztuki, zarządzanie umiejętnościami pracowników), tylko istnienie większego sensu daje możliwość stworzenia systemu. Sens ten musi być znany i zrozumiały dla wszystkich osób go tworzących i w nim działających
wymierny efekt (zarówno pozytywny jak i negatywny) wdrożenia narzędzi i systemów (np. szybsza realizacja zamówień, większe zaangażowanie pracowników, większa satysfakcja klienta)
Dlaczego warto:
Warsztat Discover Excellence jest dwudniowym wydarzeniem wprowadzającym w tematykę Doskonałości Operacyjnej i fundamentalnych zagadnień w koncepcji Dr. Shigeo Shingo. Program jest bogaty w interakcyjne doświadczenia, prowadzi uczestnika do odkrycia tego, jak uwolnić ukryty potencjał w organizacji w celu osiągnięcia doskonałości przedsiębiorstwa. Udział w warsztacie zapewnia zarówno zaopatrzenie w wysokiej jakości wiedzę (niezbyt jeszcze powszechną na polskim rynku), jak i przetestowanie zdobytych umiejętności w praktyce – na “żywym organizmie” rozpoznawanie zachowań pracowników, w rzeczywistym środowisku pracy, po to, aby po ukończeniu warsztatu uczestnik był przygotowany do zastosowania nabytych umiejętności.
Kogo zapraszamy:
Warsztat jest dedykowany członkom najwyższego i wyższego szczebla z poziomu kadry zarządzającej i menadżerskiej – liderom organizacji, którzy chcą świadomie budować postawy pracowników, rozumieć je i w ten sposób osiągać rezultaty na światowym poziomie.
Kolejny krok:
Po ukończeniu Warsztatu zachęcamy Cię do wzięcia udziału w warsztacie, na którym nauczysz się projektowania systemów w organizacji. To kluczowe w podejściu do tematu Doskonałości Operacyjnej – jej planowania, zarządzania nią i szansy na udoskonalanie. Zaprosimy Cię do udziału po ukończeniu Warsztatu Discover Excellence.
Analiza jest obiektywnym spojrzeniem na bieżącą sytuację w zakładzie, mającą na celu: - ocenę dojrzałości istniejących sytemów i ich wpływu na zachowania pracowników na wszystkich szczeblach, - ocenę zachowań w wymiarze czynników kształtujących kulturę i ciągłego doskonalenia ze szczególnym naciskiem na przywództwo z pokorą i szacunek wobec każdego, - zdefiniowanie rekomendacji w zakresie udoskonalenia istniejących systemów i rozwoju liderów i menadżerów
Istotą cyklu warsztatów jest: - wypracowanie przez zespół oczekiwanych kierunków zmian istotnych dla bycia na drodze do doskonalości operacyjnej i intergracji ich z już podjętymi działanianiami wspierającymi proces doskonalenia, - zdefiniowanie/redefiniowanie istotnych wartości dla organizacji a spójnych z zasadami w Modelu Shingo, - uspójnienie wspólnego rozumienia tych wartości wśród kadry zarządzającej
Jako liderzy jesteśmy odpowiedzialni za wdrożenie systemów lub ich przeprojektowanie. Model Shingo pomaga je budować w podziale na 3 istotne obszary: systemy zarządzcze, systemy pracy i systemy doskonalenia, zaznaczając, że ich właściwe wdrożenie w zgodzie z Modelem Shingo ułatwia kształtowanie zachowań.
Do momentu kiedy nie nastąpią nawykowe zmiany w zachowaniach pracowników istotnym jest ciągły rozwój pracowników. I nie chodzi tylko o szkolenia, ale też mentoring na stanowisku pracy.
Współpraca z Shingo Institute do dla mnie jedna z najwspanialszych przygód w życiu. Odwiedzanie najlepszych firm na świecie, które na swojej drodze do doskonałości przedsiębiorstwa osiągnęły nie tylko trwałe powtarzalne rezultaty biznesowe, ale przede wszystkim w niespotykany sposób zaangażowały liderów i pracowników w budowanie wyjątkowej kultury organizacyjnej. Wykorzystując Model Shingo firmy budują kulturę organizacyjną opartą nie tylko na narzędziach i systemach, ale przede wszystkim na odpowiedzialności oraz idealnych zachowaniach wszystkich pracowników niezależnie od pozycji w strukturze. Moja ponad 20-sto letnia przygoda z LEAN potwierdza, że wszystkie narzędzia i systemy wymagają świadomości jak je stosować i wykorzystywać w codziennej pracy, a do tego konieczna jest wyjątkowa kultura organizacyjna do wdrożenia której bardzo przydaje się Model SHINGO. Wszystkim firmom, które zdecydują się ruszyć w wyjątkową podróż serdecznie polecam! Warto.
Izabela Starnawska, Członek Zarządu i Współwłaściciel 4Results, certyfikowany trener Shingo. Jak powstają doskonałe firm...
WPROWADZENIE: We wschodniej Europie jest tylko jedna organizacja, która zdobyła Nagrodę Shingo. Jest to zlokalizowany w...
Wdrażanie czy wdrożenie? To robi wielką różnicę! Przedsiębiorstwa szukając recepty na doskonałość, decydują się na imp...
Etiam magna arcu, ullamcorper ut pulvinar et, ornare sit amet ligula. Aliquam vitae bibendum lorem. Cras id dui lectus. Pellentesque nec felis tristique urna lacinia sollicitudin ac ac ex. Maecenas mattis faucibus condimentum. Curabitur imperdiet felis at est posuere bibendum. Sed quis nulla tellus.
63739 street lorem ipsum City, Country
+12 (0) 345 678 9
info@company.com