Jakie firmy powinny korzystać z programów World Class Manufacturing?

WCM, podobnie jak Total Productive Maintenance, należy do grupy programów Doskonałości Operacyjnej, które skierowane są do firm wytwarzających produkty w systemie ciągłym, masowym, wielkoseryjnym, a także organizacji utrzymujących duży park maszynowy.

Jest to podejście wybierane przez firmy, które w długim terminie chcą kontrolować swój rozwój, umacniać pozycję rynkową, podnieść poziom bezpieczeństwa, zapewnić pracownikom atrakcyjne środowisko pracy dążąc do zmiany kultury organizacyjnej.

Kluczowym elementem jest dążenie do całkowitej eliminacji strat, poprzez wdrażanie  nowych procesów a wraz z nimi narzędzi ciągłego doskonalenia.

Czerpiemy z wiedzy u Źródła

Istotną wartością 4Results jest zdobywanie wiedzy u źródła. Model Shingo został opracowany w oparciu o doświadczenia Dr. Shigeo Shingo, oraz programy Doskonałości Operacyjnej prowadzone przez  amerykańskich badaczy.

Partnerzy 4Results, Izabela Starnawska i Ireneusz Biliński, zostali certyfikowanymi trenerami z zakresu filozofii Shingo. Dzięki temu od maja 2018

4Results stał się jedynym licencjonowanym Partnerem SHINGO INSTITUTE w Polsce

co oznacza, że także może rozpowszechniać dorobek Shigea Shingo.

Dlaczego firmy decydują się na wdrożenie Modelu Shingo?

Przedsiębiorstwa nieustannie wyszukują możliwości osiągnięcia stabilnego wzrostu, dającego stopniowo coraz lepsze wyniki biznesowe. Jest to możliwe jedynie, gdy kadra zarządzająca pozwala na to, by każdego dnia, każdy pracownik mógł wyszukiwać pola do udoskonalenia, czyli zmian – zarówno tych mniejszych, jak i tych o szerokiej skali. Zastosowanie Modelu Shingo pozwala wypracować i trwale wdrożyć wyjątkową kulturę zarządzania, która przez wiele lat będzie stanowiła dla firmy źródło dla jej silnej pozycji rynkowej.

Problemem, z jakim mierzą się przedsiębiorstwa, które już wdrażały programy z zakresu doskonałości operacyjnej, jest brak trwałości i konsekwencji zmian w kulturze pracowników. Wraz z ich rotacją lub upływem czasu zaimplementowane zmiany zanikają. Dla firm oznacza to nietrafioną inwestycję pod względem finansowym, czasowym i personalnym. Wdrożenie Kluczowych Zasad Shingo do kultury organizacji zapobiega takim doświadczeniom. To ważne, bo każda nieudana implementacja to obniżenie motywacji i wiary w obierany kierunek działań.

4Results we współpracy z Shingo Institute kształtuje kultury organizacji, co uzdalnia je do dążenia do Doskonałości Operacyjnej. Czy warto? Organizacje, którym uda się wejść na ten tor, chcą coraz więcej. Wyznaczają sobie kolejne cele w postaci ubiegania się o Nagrodę Shingo Prize. W ocenie BusinessWeeku stanowi ona Nagrodę Nobla w sektorze firm produkcyjnych. Więcej o Nagrodzie Shingo Prize dowiesz się tutaj.

Kluczowe Zasady Modelu Shingo

Model Shingo to efekt kilku dekad pracy i setek projektów zrealizowanych w przedsiębiorstwach produkcyjnych w celu wypracowania uniwersalnych sposobów osiągania Doskonałości Operacyjnej. Model należy rozumieć jako pracę nad kształtowaniem filozofii działania firmy, ponieważ projekty wdrożeniowe Shingo obejmują praktycznie całą organizację – od kultury, przez system zarządzania, po wykorzystywane narzędzia.

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej, daj nam znać – otrzymasz od nas bezpłatny Model Shingo Booklet (w wersji polskiej lub angielskiej).

Cykl Warsztatów Shingo

Shingo Institute opracował program Warsztatów dedykowanych liderom organizacji, które łączą w sobie zarówno jasne przedstawienie teoretycznych zagadnień filozofii Shingo, jak i praktyczną naukę rozpoznawania i kształtowania zachowań pracowników w prawdziwym przedsiębiorstwie, w prawdziwej hali produkcyjnej.

To niepowtarzalne doświadczenie.

Przekonaj się biorąc udział w pierwszym z cyklu Warsztacie Discover Excellence!

Kluczowe Zasady Modelu Shingo

DISCOVER EXCELLENCE

DISCOVER EXCELLENCE

Zachowania prowadzące do doskonałości przedsiębiorstwa
CULTURAL ENABLERS

CULTURAL ENABLERS

Zachowania prowadzące do doskonałości przedsiębiorstwa
CONTINUOUS IMPROVEMENT

CONTINUOUS IMPROVEMENT

Zachowania, które poprawiają ciągły przepływ wartości
ENTERPRISE ALIGNMENT & RESULTS

ENTERPRISE ALIGNMENT & RESULTS

Zachowania, które synchronizują ludzi, systemy i strategię
BUILD EXCELLENCE (zwieńczenie nauki)

BUILD EXCELLENCE (zwieńczenie nauki)

Strategia wykonania

Warsztat Discover Excellence po raz pierwszy w Polsce!

14 – 15 marca odbędzie się dwudniowy Warsztat Discover Excellence, który poprowadzą licencjonowani trenerzy Izabela Starnawska, oraz Ireneusz Biliński.

Warsztat odbędzie się w Wieluniu (częściowo zostanie zrealizowany w firmie Wielton). To pierwszy tego rodzaju event w Polsce i możliwość zdobycia unikalnych doświadczeń dla uczestników. To dla nas ogromna radośc, zaszczyt, ale i wyzwanie – móc zrealizować przedsięwzięcie, które w tak wysokim stopniu wpływa na osiągnięcia przedsiębiorstw oraz liderów, którzy na co dzień nimi kierują.

Gościem specjalnym Warsztatu będzie Ken Snyder – Executive Director w Shingo Institute.

Obiecujemy dostarczyć relację z tego, jak było! A jeśli chcesz wziąć udział w Warsztacie, daj nam znać, rejestrując się tutaj:

WCM/TPM w liczbach:

do %
wzrost efektywności
do %
redukcji odpadu
do %
redukcja awaryjności
+
przeszkolonych ludzi

Filozofia programu TPM:

Total

Kompleksowość– program obejmuje całą organizację, budując zaangażowanie wszystkich pracowników

Productive

Produktywność – wdrażamy kulturę maksymalnej produktywności i efektywności

Maintenance

 Utrzymanie i usprawnianie – zapewniamy oczekiwane rezultaty dzięki ciągłej optymalizacji pracy maszyn

tmpkola (1)

WCM/TPM to zero tolerancji dla:

Awarii

zapewniamy optymalne utrzymanie ruchu

Wad produktu

wdrażamy przepływ pracy dla zapewnienia wysokiej jakości

Wypadków

wprowadzamy w organizacji wysokie standardy bezpieczeństwa

Projekt WCM/TPM dzielimy na etapy:

Badamy firmę pod kątem możliwości i opłacalności wdrożenia WCM/TPM lub oceny zaawansowania firmy we wdrażanym przez nią programie WCM/TPM – wyłapujemy luki poprzez audyt elementów WCM/TPM. W wyniku analizy rekomendujemy konkretne działania dla wdrożenia lub wsparcie w realizowanym w firmie programie WCM/TPM.

Wspólnie z zarządem i liderami produkcji prowadzimy sesje, w trakcie których wypracowujemy założenia, kierunki i cele optymalizacji produkcyjni. Na tym etapie zdarza się, że wspólnie dookreślamy strategię. Warsztaty strategiczne niekiedy prowadzone są przed analizą potencjału. Sesje z managerami są kluczowym elementem uzupełniającym program wdrażania WCM/TPM. Usługi konsultingowe świadczymy też dla dużych organizacji, samodzielnie wdrażających WCM/TPM i potrzebujących wsparcia w określonych elementach programu.

  • definiujemy strategiczne potrzeby z perspektywy produktywności, kosztów, jakości, bezpieczeństwa, zasobów ludzkich, dostaw oraz innowacji,
  • określamy kluczowe programy (Must Win Battle) i wskaźniki do pomiaru skuteczności,
  • harmonogramujemy konkretne działania w powiązaniu z kluczowymi procesami w firmie,
  • określamy zadania i odpowiedzialność za powierzone procesy i działania.

Pomagamy opracować strategiczne cele dla organizacji: wyznaczamy kluczowe projekty i dobieramy metody mierzenia sukcesu przy zastosowaniu takich narzędzi jak np. Karta Zrównoważonych Wyników.

Wspieramy w zaplanowanym, długofalowym wdrożeniu strategii WCM/TPM w organizacji na wszystkich poziomach organizacji i we wszystkich obszarach (filarach) WCM/TPM. Pomagamy przejść przez 12 etapów rozwoju organizacji WCM/TPM (wg JIPM), z których pięć obejmuje przygotowanie programu, jeden wyznacza start wdrożenia, a sześć kolejnych obejmuje działania wdrożeniowe.

Zapewniamy niezbędną pomoc przy wdrażaniu w organizacji wybranych elementów WCM/TPM w roli zewnętrznego partnera na ścieżce ciągłego doskonalenia firmy.

W trakcie realizacji programu oferujemy kompleksowe wsparcie szkoleniowe, w przysposobieniu trenerów i rozwoju kompetencji WCM/TPM – na wszystkich etapach wdrożenia i na każdym szczeblu organizacji.

Firmy rozważające wdrożenie w swojej organizacji strategii WCM/TPM mogą skorzystać z wizyt referencyjnych u naszych Klientów, którzy cieszą się korzyściami i świetnymi wynikami dzięki WCM/TPM.

KOMPLEKSOWE PROGRAMY WCM/TPM REALIZOWANE SĄ W 8 FILARACH:

Poznaj rezultaty i korzyści z wdrożenia programów Doskonałości Operacyjnej WCM/TPM:

  • eliminacja wszelkiego typu strat,
  • wdrożenie kultury pracy skoncentrowanej na dążeniu do większej produktywności (focussed improvement), zespołowym rozwiązywaniu problemów (problem solving) i wspólnej trosce o środowisko pracy,
  • wdrożenie w zespole produkcyjnym kompetencji zapewniających ciągłą troskę o użytkowane maszyny (Autonomous Maintenance, Planned Maintenance),
  • ukierunkowany na cele biznesowe rozwój kadr (people development / education & training) na wszystkich poziomach organizacji,
  • optymalizacja i doskonalenie procesów utrzymania ruchu w oparciu o eliminację strat (KAIZEN),
  • skrócenie czasu, w jakim firma wdraża nowe produkty i urządzenia,
  • znaczące skrócenie czasu wdrażania do pracy nowych pracowników przy zminimalizowaniu towarzyszących temu strat,
  • minimalizacja defektów, znacząca poprawa jakości wytwarzanych produktów i procesów,
  • poprawa operatywności biura, serwisu oraz obszarów wspomagających produkcję,
  • minimalizacja ryzyka wypadków, stworzenie przyjaznego, bezpiecznego i konkurencyjnego środowiska pracy.

Przykładowe rezultaty z programów WCM/TPM:

+ %
OEE - linie pakujące
- %
Redukcja awarii
- %
Redukcja defektów jakościowych
x
Więcej pomysłów na pracownika
+ %
OEE - linie procesowe
- %
Redukcja reklamacji
- %
Redukcja wypadków
- %
Redukcja mikrozatrzymań

World Class Manufacturing - droga do nagród Total Productive Maintenance

Co mówią firmy o TPM:

Wdrożenie projektu Autonomous Maintenance spowodowało, że w naszym zakładzie oddział produkcyjny z technicznym zaczął fantastycznie współpracować. Udało nam się zwiększyć ogólny wskaźnik OEE o około 5%, co powoduje, że przy tych samych zasobach jesteśmy w stanie zapakować dużo więcej produktu - nawet do kilkuset ton.
Seweryn Chmiel
Członek Zarządu w Przedsiębiorstwie Przemysłu Chłodniczego Fritar S.A.
Wspólnie z 4Results w ramach programu TPM udało nam się zwiększyć nasze OEE, czyli średni czas wykorzystania maszyn aż o 20%. Jednocześnie o 20% skróciliśmy czas potrzebny na umycie maszyn. To powoduje, że mając te same zasoby możemy zwiększyć wolumen produkcji albo wprowdzać nowe produkty do oferty.
Mirosława Podszucka
Dyrektor Zakładu Iglotex Skórcz

Klienci korzystający z elementów strategii WCM / TPM:

Historie sukcesów: zobacz jak nasi klienci wygrywają konkurencję dzięki WCM/TPM

CASE STUDY: SVZ

CASE STUDY: SVZ

Rit perro denia veliquiae nonse periae cores ea voluptae volupis miligen ditatqu issitatecae volorerum que dignim fugitium a nimenem doloribus is et, que volorum quunt experumet illestin re quo blacienducit molore platusa aut arion pratemque porum quame sandit as re mi, apedis erat odigendi

FIM IGLOTEX

FIM IGLOTEX

Rit perro denia veliquiae nonse periae cores ea voluptae volupis miligen ditatqu issitatecae volorerum que dignim fugitium a nimenem doloribus is et, que volorum quunt experumet illestin re quo blacienducit molore platusa aut arion pratemque porum quame sandit as re mi, apedis erat odigendi

CASE STUDY: IGLOTEX

CASE STUDY: IGLOTEX

Rit perro denia veliquiae nonse periae cores ea voluptae volupis miligen ditatqu issitatecae volorerum que dignim fugitium a nimenem doloribus is et, que volorum quunt experumet illestin re quo blacienducit molore platusa aut arion pratemque porum quame sandit as re mi, apedis erat odigendi
Switch The Language

    Etiam magna arcu, ullamcorper ut pulvinar et, ornare sit amet ligula. Aliquam vitae bibendum lorem. Cras id dui lectus. Pellentesque nec felis tristique urna lacinia sollicitudin ac ac ex. Maecenas mattis faucibus condimentum. Curabitur imperdiet felis at est posuere bibendum. Sed quis nulla tellus.

    ADDRESS

    63739 street lorem ipsum City, Country

    PHONE

    +12 (0) 345 678 9

    EMAIL

    info@company.com

    Koszyk